Vi förstår att du har många frågor om hur det fungerar. Vi har samlat svaren på några av de vanligaste frågorna nedan.
Vi fortsätter att städa så länge du är frisk och är självklart extra noga med desinficering.
Städtillfällen utförs på vardagar mellan 06:00 till 18:00 och ej på helgdagar. Infaller ett städtillfälle på en helgdag har du som kund rätt att omboka tillfället under förutsättning att vi har möjlighet på önskat datum och tid. I annat fall så avbokas städningen och tiden sparas i din timpot.
Vi brukar alltid boka in ett hemstädsmöte innan första städtillfället. Det är ett perfekt tillfälle för en nyckelkvittering och larmvisning. När vi väl har mottagit nyckeln förvaras dessa inlåsta i ett kassaskåp, märkta enbart med ett kundnummer.
Under hemstädsmötet går vi igenom alla viktiga frågor och sammanställer en städinstruktion utifrån era behov och önskemål. När sedan våra medarbetare kommer och städar hos er är dem redan vid första städtillfället informerade om detta och redo att börja städa direkt.
Om du mot förmodan inte är nöjd med vårt arbete kommer vi självklart tillbaka och åtgärdar det du inte är nöjd med. Kom ihåg att anmäla din reklamation senast sju dagar efter utfört arbete
Nej, du kan kontakta oss när helst du vill – men för att få en kontinuitet i städningen rekommenderar vi ett fast schema. Det är då lättare för oss att se till att du får samma städteam som städar hos dig varje gång för din hemstädning. Du får då ett team som känner till ditt hem och vet hur du vill ha det.
Alla medarbetare är under sekretess så ni kan känna er trygga i både hemmet och på kontoret.
Alla våra medarbetare får utbildning inom städservice och hushållsnära tjänster. I utbildningen ingår bland annat kunskap om kemiska rengöringsmedel, städmetoder, städteknik, hygien, ergonomi, första hjälpen vid olycksfall och sist men inte minst miljöaspekter.
Vi har en grundlista över vad som ingår i en ordinarie veckostädning. Den bygger på vår gedigna erfarenhet av vad som generellt behöver göras för att ditt hem ska kännas rent och fräscht. Listan kan naturligtvis justeras utifrån dina specifika önskemål och behov. Strykning och klädvård är ett exempel på tjänster som kan ingå i din veckostädning.
Givetvis har du möjlighet att boka av hemstädning. Om du gör det senast sju dagar i förväg får du de avbokade timmarna tillgodo. Dessa kan du använda längre fram för ett extra städtillfälle eller till ett urval av våra övriga tjänster som exempelvis flyttstädning eller kontorsstädning. Du kan spara max tre städtillfällen i din timpott.
För att få rutavdrag behöver du vara äldere än 18 och betala skatt i sverige. Rutavdraget är ett avdrag på din skatt och du kan aldrig få mer i rutavdrag än vad du betalar i skatt. För att få rutavdrag behöver även tjänsten vara utförd och betald.
Du får göra RUT-avdrag för 50 procent av arbetskostnaden och maximalt 75.000 kronor per person och år. Som ett exempel motsvarar det 4h städning varje vecka.
Man behöver inte äga fastigheten för att få göra rut-avdrag däremot behöver du ha använt bostaden som boende. Du kan även göra rutavdrag för kortare boende såsom städning i en stuga du hyr under semester.
Du kan logga in på Skatteverkets hemsida för att veta om ditt rutavdrag är slut eller hur mycket du har förbrukat här
Nej, man får inte göra rutavdrag för städning av dödsbo.
Grundidén är att man får göra rutavdrag för enklare städtjänster så som hemstädning, storstädningar samt flyttstädningar. Du får i dag inte göra rut-avdrag för exempelvis avancerad städning såsom golvboning och städning av pooler.
Ditt rutavdrag hamnar på det år som betalningen görs. Det vill säga om du har städning i november 2020, får fakturan i december men betalar den 1 januari 2021 så går ditt rutavdrag på 2020 års “pot”.
Av den totala arbetskostnaden betalar du 50% och får 50% i RUT-avdrag. Det är branschstandard att priser anges i priser efter RUT.
Om du har beställt en tjänst och det visar sig att du inte har något rutavdrag kvar så blir du betalningsskyldig för den del av avdraget du inte har rätt att få.
Nej, enbart privatpersoner kan göra rutavdrag.
Absolut. Så länge det räknas som din bostad så får du begära rutavdrag för städning av din hyresrätt!
Om man är pensionär får man absolut göra rutavdrag för våra tjänster! Du får göra RUT-avdrag för 50 procent av arbetskostnaden och maximalt 50.000 kronor per person och år. Som ett exempel motsvarar det 4h städning varje vecka.
Alla våra medarbetare får utbildning inom städservice och hushållsnära tjänster. I utbildningen ingår bland annat kunskap om kemiska rengöringsmedel, städmetoder, städteknik, hygien, ergonomi, första hjälpen vid olycksfall och sist men inte minst miljöaspekter.
Nej, enbart privatpersoner kan göra rutavdrag.
Alla medarbetare på Kizjalo Hus AB är under sekretess så ni kan känna er trygga i både hemmet och på kontoret.
Vi på Kizjalo Hus AB är experter på flyttstädning. Kontakta vår trevliga kundtjänst så tidigt som möjligt så att vi kan boka in den städ tid som passar in bäst i er flyttplanering. I samband med bokningen kommer vi även överens om det praktiska kring överlämningen av din nyckel. Vi lämnar även garanti på vårt arbete.
Vi erbjuder flyttstädning och en rad andra städtjänster i Gnesta, Trosa, Nyköping, Oxelösund, Malmköping, Sparreholm med omnejd.
Alla projekt och hus är unika, så varför skulle inte behoven vara detsamma?
Kontakta oss via e-post eller telefon på uppgifterna nedan så hjälper vi dig!
info@kizjalohus.se
+46 (0)76 58 34 212
+46 (0)76 58 34 212
info@kizjalohus.se
Hovgården, 64651 Stjärnhov
Kizjalo Hus är ett familjeföretag som på kort tid har vuxit från en liten enskild firma med bara oss – Agrita och Toms som allt i allo, till ett aktiebolag med många anställda och arbetsområde i hela Södermanland.